Aangifte van overlijden

Als iemand is overleden, moet er aangifte van overlijden worden gedaan. Dit dient te gebeuren bij de burgerlijke stand van de gemeente waar het overlijden plaatsvond.

De overlijdensakte en verlof tot begraven of cremeren

De gemeente registreert het overlijden en geeft twee documenten af:

  • Een akte van overlijden;
  • Een verlof tot begraven of cremeren.

De overlijdensakte gaat naar de nabestaanden. Dit is een officieel document dat de nabestaanden nodig hebben bij de afhandeling van allerlei zaken: het is het bewijs van overlijden. Het verlof is nodig zodat het crematorium of de begraafplaats de crematie of begrafenis mogen uitvoeren. De uitvaart moet volgens de wet uiterlijk de zesde werkdag na de dag van overlijden plaatsvinden. Meestal regelen wij de aangifte van overlijden bij de gemeente, maar u mag dit ook zelf doen. Vergeet dan niet de A- en B-verklaring van overlijden van de arts mee te nemen. Neem tevens een identiteitsbewijs mee.

Contact

  • Uitvaartonderneming Van Dijk / Uitvaartcentrum Van Dijk
  • Wanroijseweg 42
  • 5451 HA Mill
  • Telefoon: 0485-452868 
  • E-mail: info@vandijk-uitvaart.nl

neem contact op

Bel mij terug

Wij bellen u graag terug als u hier uw naam en telefoonnummer achterlaat.

Uw internetbrowser is verouderd.

Voor een goede weergave is een recente versie van uw browser vereist. U kunt uw browser vernieuwen door de nieuwste versie te downloaden en te installeren.